چگونه بوی بد لباسشویی را رفع کنیم؟

در وبلاگ سوال کده به سوالات شما پاسخ داده می شود

چگونه بوی بد لباسشویی را رفع کنیم؟

۱۳ بازديد


بوی بد لباسشویی یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است در حین استفاده از لباس‌ های شسته شده با ماشین لباسشویی به وجود آید. این بو معمولاً ناشی از تجمع باکتری‌ ها، قارچ ‌ها و مواد آلی است.اما اگر به درستی اقداماتی انجام دهید، می‌ توانید این بو را از بین ببرید.

در این مقاله، به بررسی روش ‌هایی برای رفع بوی بد لباسشویی می ‌پردازیم. ابتدا به علل اصلی بوی بد می‌ پردازیم و سپس راهکارهایی را برای مقابله با این مشکل ارائه خواهیم داد.
با مطالعه این مقاله، شما قادر خواهید بود روش ‌های موثری را برای رفع بوی بد لباسشویی یافته و در نتیجه تجربه استفاده بهتری از لباس‌ های شسته شده با ماشین لباسشویی خواهید داشت.

علل ایجاد بوی بد در لباسشویی چیست؟

بوی نامطبوع در لباسشویی ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود. در زیر چند علت رایج برای بوی بد در این دستگاه آورده شده است:
  • بوی تخم مرغ گندیده که از لباسشویی به مشام می رسد، به دلیل رشد قارچ ‌ها و میکرواورگانیسم‌ها در دیگ و جاپودری به وجود می ‌آید. این دو محیط به خاطر رطوبت موجود در آنها، برای رشد و افزایش قارچ ‌ها و میکرواورگانیسم‌ها، به خصوص کپک ‌ها، مناسب هستند. هرچه تعداد این موجودات ریزذره‌بینی افزایش یابد، بوی نامطبوعی از لباس‌های شسته شده در جاپودری و دیگ استشمام می‌ شود.
  • یکی دیگر از دلایل، پر شدن فیلتر پمپ تخلیه است. هنگامی که فیلتر پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی پر شود، میکرواورگانیسم‌ ها به طور میکروسکوپی در آن رشد می ‌کنند. این رشد میکرواورگانیسم‌ها باعث بوی کپکی شدن فیلتر می‌ شود که در نتیجه بوی نامطبوعی در لباسشویی احساس می ‌شود.
  • گرفتگی خروجی آب یکی دیگر از موارد بوی بد در لباسشویی است. در صورتی که مجرای خروجی آب به ‌خوبی عمل نکند، آب کثیف و آلوده بلافاصله از دستگاه خارج نمی ‌شود. این موضوع باعث ایجاد بوی نامطبوعی در لباسشویی می‌شود، به خصوص بوی لجن و فاضلاب.
  • وقتی که لباس‌های خیس در داخل ماشین لباسشویی باقی می‌مانند، ممکن است بوی خیسی و کپکی ایجاد شود. همچنین، باقی ماندن یک جوراب یا قطعه لباس داخل لاستیک ماشین لباسشویی نیز می‌تواند منجر به ایجاد بوی نامطبوع شود. برای جلوگیری از بوی بد در لباسشویی، توصیه می‌شود لباس‌های خیس را به طور منظم از داخل ماشین لباسشویی خارج کنید و از لاستیک ماشین نیز مطمئن شوید که هیچ قطعه لباس بین آن گیر نکرده است.
  • یکی از علل ایجاد بوی نامطبوع در لباس‌های شسته شده، استفاده بیش از حد از مقدار شوینده است. هنگامی که مقدار زیادی از شوینده در ماشین لباسشویی استفاده می‌شود، ممکن است بخشی از این مواد در داخل دیگ ماشین لباسشویی باقی بماند. با گذر زمان، این مواد باعث ایجاد بوی نامطبوع در لباس‌ها می‌شوند.
  • باز نگذاشتن درب لباسشویی به مدت چند ساعت بعد از هر بار شستشو
  • جرم گیری نکردن دوره ای

برای رفع بوی بد در لباسشویی باید چه کاری انجام دهیم؟

یکی از بهترین راه های رفع بوی بد لباسشویی پیشگیری است. در بالا مواردی را بیان کردیم که همگی از نکات مراقبتی لباسشویی می باشند. شما می توانید با بررسی دوره ای این موارد از بوی بد در امان باشید. از این رو راه های از بین بردن بوی بد، در درجه اول رفع منشا بو می باشد که شما باید موارد زیر را انجام دهید:
  • تمیز کردن جاپودری و دیگ لباسشویی
  • تمیز کردن فیلتر و مسیر تخلیه آب
  • جرم گیری دوره ای لباسشویی
  • باز گذاشتن درب لباسشویی بعد از شستشو برای خشک شدن داخل آن
  • سریع خارج کردن لباس ها بعد از شستشو
  • استفاده از موادشوینده مرغوب و به اندازه

چگونه لباسشویی را جرم گیری کنیم؟

برای این کار چند روش وجود دارد. ما در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:
  • استفاده از جرم گیرهای بازار: در بازار شما می توانید پودرهای جرم گیر را خریداری کرده و طبق دستورالعمل روی آنها برای لباسشویی استفاده کنید.
  • استفاده از سرکه سفید: یک لیوان سرکه را با یک لیوان آب مخلوط کرده. سپس آن را در مکان های مختلف داخل لباسشویی و روی لاستیک درب اسپری کنید. حال با یک دستمال تمیز این مناطق را کاملا تمیز کنید.
  • استفاده از جوش شیرین و سرکه: دو لیوان سرکه داخل دیگ لباسشویی بریزید. و یک چهارم جوش شیرین و یک چهارم لیوان آب را مخلوط کرده و در جاپودری بریزید. سپس لباسشویی را روشن کرده و یک برنامه عادی اجرا کنید. با این کار جاپودری هم تمیز می شود.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید بیشتر مواردی که باعث ایجاد بوی بد در لباسشویی می شود مربوط به موارد نگهداری و سرویس این دستگاه می باشد. از این رو در صورتی که شما این نکات را رعایت کنید، با بوی بد در لباسشویی مواجه نخواهید شد. منتظر نباشید که لباسشویی بو بگیرد و سپس به دنبال رفع بو باشید. بلکه مواردی همچون تمیز کردن فضای داخلی لباسشویی، بررسی فیلترها، جرم گیری دوره ای و .. را انجام دهید. این عمل به شما کارایی بیشتری در این دستگاه نیز می دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.